železniční trať Choceň - Vysoké Mýto - Litomyšl

Aktuality z trati Choceň - Vysoké Mýto - Litomyšl 2008

  31. prosinec 2008
Historie-Staré pohlednice: Záměrem fotografa bylo zřejmě zdokumentovat školní výlet. V zástupu žactva na prvním perónu a v kolejišti není tak mnoho jiného z nádraží vidět. Lze si všimnout výzdoby nástupiště, cedule stanice Choceň a v pozadí stojícího vagónu. Několik mladíků jak je vidět, objektiv opravdu učaroval. V popředí je alespoň částečně zachycen jeden drážní zaměstnanec.
Akce-Mikulášský vlak 2008: K fotografiím z mikulášské jízdy byla přidána dvě krátká videa. Na stránce jsou jak k přehrání online, tak i ve verzi ke stažení.
Trať-Stanice-Litomyšl: Dne 14. prosince byla ukončena v železniční stanici Litomyšl pokladní služba. Cestujícím budou tak jízdenky prodávány až ve vlaku. Nejbližší obsazenou stanicí je tak Vysoké Mýto město.
Provoz-Nehody: Poněkud opožděně přináší stránky informaci o kolizi přívěsu automobilu na kolejích, která se stala v Litomyšli 18.11. Více o nehodě v Orlickém deníku.
Provoz-prosinec: Na trati 810 275, 541 a 814 041, 048, 049, 050. Na posledním letošním Os vlaku (Os 15045) 814 049-3, viz fotogalerie Provoz. Poslední Mn vlak jel 20.12., nasazení viz minulá aktualizace a fotogalerie Provoz.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  21. prosinec 2008
Stránky Vám přejí příjemné prožití svátků vánočních a šťastný nový rok.
Historie-Staré pohlednice: Opravdu zajímavý záběr kasáren 30. pluku (nyní sídlo hotelu Optimal, fy Elatec, aj.) zachytil i kolem vedoucí trať, která je dnes obklopena zástavbou a lze si tak jen stěží představit, že zde bylo pouze pole.
Akce-Mikulášský vlak 2008: V sekci akce najdete stránku s fotografiemi z letošní mikulášské jízdy. Několik momentů si můžete prohlédnout také v orlickém a svitavském deníku.
Trať-Jízdní řád: U jízdního řádu pravidelného manipulačního vlaku byla doplněna datumová omezení.
Provoz-prosinec: Na trati 814 031-1. Na Mn vlacích 6.12. 730 002-3, 8.12. 742 220-7, 13.12. 742 058-1 a 20.12. 742 091-2.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  5. prosinec 2008
Doplnění k novému grafikonu: Odpolední vlaky mezi Chocní a stanicí Vysoké Mýto město pojedou nově denně. Dosud tyto vlaky jely jen v pracovní dny. Vlak z Chocně do Vysokého Mýta v 8:33 pojede o víkendech nově až do Litomyšle. Na trati bude jezdit už druhá Regionova, mezi Chocní a Vysokým Mýtem zajistí Regionovy více než 75 % spojů.

Zdroj: Novinky v jizdním řádu pro Pardubický kraj zde.
  2. prosinec 2008
Trať-Jízdní řád: Dne 14.12. vstupuje v platnost nový jízdní řád. U osobních vlaků většinou došlou pouze k časovým posunutím a úpravám omezení. Rozsah vlaků zůstal téměř zachován. Zrušení se dočkal pouze poslední vlak Os 15023 (odj. z Litomyšle 22:33). Novinkou je přímý vlak z Litomyšle do České Třebové (odj. z Litomyšle 6:41). Nový jízdní řád osobních i nákladních vlaků viz sekce. Jízdní řády pro ostatní tratě naleznete na stránkách ČD. Nově také umožňují ČD po krátké registraci stáhnout si zdarma elektronický jízdní řád IDOS do vašeho PC.
Akce: Mikulášský vlak tradičně doprovázela zatažená obloha a chladné počasí beze sněhu. Na ranní vlak si museli bohužel cestující počkat pro poruchu lokomotivy, která parní vlak převážela do Chocně. Fotografie v příští aktualizaci.
Historie-Staré pohlednice: Na další variantě pohlednice dnešní ZŠ Jiráskovy je zachycena trať, tentokrát blíže k vysokomýtské zastávce.
Trať-Stanice-Vysoké Mýto: Na stránce je v Aktualitách několik fotografií z nově vymalované a upravené čekárny.
Provoz-listopad-prosinec: Na trati 814 018-8. Na Mn vlacích 28.11. 730 009-8, 29.11 a 1.12. 730 002-3.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  23. listopad 2008
Historie-Staré pohlednice: Pohled na kasárna a železniční přejezd u vysokomýtské zastávky pořízený z Grand Hotelu pochází zatím z nejmladších let. Tradiční tabulka upozorňující na vlak resp. železniční přejezd je již zde nahrazena přejezdovým křížem.
V sobotu 22. zavála trať první letošní sněhová nadílka. Takto by mohla vydržet do mikulášského vlaku.
Začátkem listopadu byl nově vymalován vnitřek zastávky ve Vysokém Mýtě. Čekárna byla vymalována žlutou a klenba nad vstupními dveřmi bílou barvou.
Provoz-listopad: Na Mn vlacích 15.11. 742 058-1 a 22.11. opět prototypová 730 002-3.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  14. listopad 2008
Historie-Staré pohlednice: Na jednom z devíti okének pohlednice Chocně je zachycen portál tunelu ze strany od Pelin. Na dalším okénku je hlavní trať směrem k Brandýsu vedoucí kolem Jehníčkovy továrny. Na trati je rozposunováno několik naložených vagónů a v pozadí patrná lokomotiva.
Provoz-Práce na trati: Minulý týden (45.) probíhaly práce ve Vysokém Mýtě na novém přejezdu pro cyklostezku. Přejezd je vystavěn v 6,8 km hned vedle přejezdu silnice E35 a dalším přejezdu pro pěší. Fotografie viz sekce.
Provoz-listopad: Na trati 814 050-1. V sobotu 8.11. na Mn vlaku stále 730 002-3, v pondělí 10.11. již řada 742.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  11. listopad 2008
V sobotu 29.11.2008 se uskuteční tradiční mikulášská jízda. Jízdní řád a další informace viz plakát v sekci Akce.
  9. listopad 2008
Dne 11.11.2008 od 8:10 hod. do 14:20 hod. se koná výluka traťové koleje Cerekvice nad Loučnou - Litomyšl. Všechny osobní vlaky budou v době konání výluky nahrazeny náhradní autobusovou dopravou. Stanoviště a zastávky náhradní autobusové dopravy:

Cerekvice nad Loučnou - před staniční budovou
Cerekvice nad Loučnou zastávka - silniční komunikace u zastávky
Řídký – zastávka ČSAD "Řídký" na silnici I/35
Tržek – zastávka ČSAD "Tržek, rozcestí" na silnici I/35
Litomyšl-Nedošín - zastávka ČSAD "Litomyšl - Nedošín, rozcestí" na silnici I/35
Litomyšl zastávka – zastávka ČSAD "Litomyšl, drogerie" na silnici I/35
Litomyšl - před staniční budovou
  6. listopad 2008
Historie-Staré pohlednice: Trať vedoucí z vysokomýtského nádraží k zastávce kolem pivovaru je již na jedné pohlednici zachycena, tentokrát ale v barvě a s lidmi jdoucími po trati.
Provoz-Práce na trati: V měsíci říjnu byla provedena oprava přejezdu v 8,2 km nedaleko nádraží ve Vysokém Mýtě. Na přejezdu byly vyměněny přejezdové pražce. Fotografie viz sekce.
Provoz-listopad: Na trati nově 810 557-9 a 730 010-6. 3.11. v Chocni na Mn vlaku prototypová 730 002-3 v celožlutém nátěru.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  26. říjen 2008
Historie-Staré pohlednice: Na tříokénkovou pohlednici Hrušové se vešel velmi pěkný záběr cerekvicko-hrušovského nádraží. Na záběru se u výhybky sešli pracovníci stanice i s rodinou, u rampy u skladů stojí několik vagónů s brzdařskými budkami a před budovou jsou patrná mechanická stavědla. Z pohlednic v této podsekci lze vypozorovat, že byla nejprve vybudována hlavní loď budovy (13. pohlednice), poté jedno křídlo viz druhá pohlednice a nakonec i druhé křídlo viz tato a následující.
V pořadu Svět na kolejích vysílaném Českou televizí byla reportáž věnovaná stanici Choceň (začátek v 10min 26s). Pořad je možné shlédnout na jejich stránkách (funkční v IE) nebo později i na televizním portálu ČD.
Malé ohlédnutí za proběhlou, bohužel poněkud později avizovanou, výstavou na fotografiích: 1, 2, 3.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  25. říjen 2008
Ve dnech 23. - 26. října se v Orlickém muzeu v Chocni koná výstava železničních modelů, drážních předmětů a fotografií. Více informací zde.
  19. říjen 2008
Historie-Staré pohlednice: Na fotografii nově vybudovaných jatek ve Vysokém Mýtě je zabrána i vlečka do cukrovaru, který svou činnost skončil v polovině čtyřicátých let. Příjezdová cesta k jatkám vedla tehdy přes koleje k bráně, která je dnes nahrazena zdí a přejezd přes vlečku je o několik desítek metrů dále.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  12. říjen 2008
Historie-Staré pohlednice: Při zbrojení parní lokomotivy vodou, před odjezdem vlaku z choceňského nádraží, zachytil snímek i obsluhu lokomotivy, jak nahlíží do dýmnice a kontroluje spodek lokomotivy.
Provoz-Výluky-doplnění: Při výluce byl ještě rekonstruován svršek trati v 6,8 km u přejezdu se silnicí E35, kde je plánovaný přejezd pro cyklostezku.
Provoz-říjen: Na trati 814 041-0. Na Mn vlacích 730 006-4 a 742 148-0.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  2. říjen 2008
Historie-Staré pohlednice: Cerekvický cukrovar oproti vysokomýtskému byl zřejmě majitelem více propagován a dostal se tak na větší množství samostatných pohlednic. Záběr je pořízen opět z opačné strany než vede trať a vlečka.
Provoz-září: Na trati nově 814 018-8.
Provoz-Vlaky: aktualizace.
  26. září 2008
Historie-Staré pohlednice: Snímků vysokomýtské zastávky se díky Grand Hotelu dostalo na pohlednice dost, ale dnes je to opět z jiného úhlu a z jiných let.
Provoz-Výluky: Při výluce bylo sekáno dvěma stroji SVP-74 okolí trati a byly renovovány dva přejezdy ve Vysokém Mýtě v 9,2 km. První blíže k Litomyšli byl zrenovován kompletně (nové dřevěné pražce) a druhý přetínající ulici Gen. Svatoně vyspraven výměnou některých přejezdových pražců. Fotografie viz sekce.
Provoz-Práce na trati: Během měsíce srpna a září byly nově natřeny kilometrovníky. Obnoven byl jak bílý základ tak i černé číslice. Ukázka viz sekce.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  14. září 2008
Ve dnech 15. až 16.9.2008 vždy od 8:00 hod. do 13:30 hod. se koná výluka traťové koleje Choceň - Vysoké Mýto město.

Ve dnech 17. až 18.9.2008 vždy od 7:40 hod. do 12:50 hod. se koná výluka traťové koleje Vysoké Mýto město - Cerekvice nad Loučnou.

Všechny osobní vlaky budou v době konání výluky nahrazeny náhradní autobusovou dopravou. Při výluce bude likvidován porost z okolí trati. Stanoviště a zastávky náhradní autobusové dopravy:

Vysoké Mýto (nádraží) - před staniční budovou
Vysoké Mýto město (zastávka) - silniční komunikace u zastávky
Džbánov - silniční komunikace u zastávky
Hrušová - na silnici I/35 pod železniční zastávkou
Cerekvice nad Loučnou - před staniční budovou
  11. září 2008
Historie-Staré pohlednice: Z choceňského tunelu pochází další pohlednice, která tentokrát zachytila i stezku vedoucí nad tunel. Lidé na mostě a snad železničáře ze zmíněné stezky spíše zaujal objektiv fotografa než právě projíždějící nákladní vlak.
Provoz-Viamont: Na stránce najdete slíbené fotografie z poslední letošní jízdy a čekání vlaku v Chocni za bílého dne.
Provoz-srpen-září: Na Mn vlacích se objevily další lok. řady 742 a to 742 080-5 a 742 143-1, jinak v provozu často 730 006-4.
V Orlickém deníku vyšel 28.8. článek o Regionově a možném zvýšení jejího nasazení do Litomyšle.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  28. srpen 2008
Historie-Staré pohlednice: V jednom z okének pohlednice je na záběru z kostelní věže zachycen areál cukrovaru. Z tohoto pohledu je nádraží zakryto, ale v tmavém pásu zeleně napravo ubíhá trať k cerekvické zastávce. Nalevo od komínu cukrovaru lze spatřit ještě kruhovou cihelnu.
Provoz-Viamont: Přestože dojel poslední Viamont s jednodenním zpožděním, podařilo se na stránkách o tom informovat. Fotografie z poslední jízdy a za denního světla z Chocně v příští aktualizaci. Slíbené fotografie z 15.8. již na stránkách viz sekce.
Provoz-srpen: Motorové vozy 810 541-3 a 810 275-8 jezdí nově s reklamou jedné z politických stran. Na Mn vlacích převážně 730 006-4.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  21. srpen 2008
Provoz-Viamont: Dnes má namířeno do Vysokého Mýta další Viamont.
Doplnění - 22.8. Provoz-Viamont: Vlak byl bohužel odpožděn, ale již čeká v Chocni. Do Vysokého Mýta vyrazí po posledním osobním vlaku.
  16. srpen 2008
Historie-Staré pohlednice-okolí Chocně: Na pohlednici z Pelin je zachycená souprava vlaku a záběr je téměř k nerozeznání od již uvedené fotopohlednice. Tentokrát ale nezachytil přední část vlaku s lokomotivu.
Provoz-Viamont: 9.8. přivezla uhelný vlak dvojčata brejlovců lok. 753 723-6 a 753 724-4. Do Chocně bylo přivezeno 35 vozů, které byly do Vysokého Mýta dovezeny tentokrát na tři vykládky. Včera 15.8. dorazil Viamont v čele s lok. 741 506-0 a 741 504-5. Fotografie z noci z 9. na 10.8. najdete na stránce v Provozu, z 15.8. pak v příští aktualizaci. Za informace o včerejší jízdě patří poděkování Viamont Cargo a.s.
Trať-Stanice-Slatina: Na přelomu července a srpna byl zbourán traťový domek v zastávce Slatina. Fotografie viz stránka zastávky.
Provoz-srpen: Tento týden se na Mn vlacích objevuje lok. 730 006-4.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  14. srpen 2008
Provoz-Viamont: Další uhelný vlak má předběžně termín příjezdu v noci z 15. na 16.8.
Doplnění - 15.8. Provoz-Viamont: Pokud nenastane nějaká mimořádnost, měl by dnes Viamont dorazit.
  7. srpen 2008
Historie-Staré pohlednice: Choceňský tunel jak dokazuje další pohlednice byl častým místem pro pořízení fotografie nádraží. Díky mostu se nám dostává neméně působivý pohled na celé nádraží i dnes.
Provoz-Viamont: O druhém vlaku 31.7. se bohužel nepodařilo informovat s předstihem. Třetí v pořadí má předběžný termín příjezdu v sobotu 9.8.
Provoz-červenec-srpen: Již delší dobu je stálicí na manipulačních vlacích lok. 742 148-0.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
Doplnění - 9.8. 17:36 Provoz-Viamont: Vlak do Chocně podle JŘ nedorazil, zřejmě bude opět opožděn.
Doplnění - 10.8. 3:04 Provoz-Viamont: Třetí Viamont nakonec přijel 9.8. dle ohlášení.
  22. červenec 2008
Historie-Staré pohlednice: Na jednom z okének kolorované pohlednice je zachycena vysokomýtská zastávka s tratí ještě nezakrytou městskou zástavbou.
Provoz-červenec: Další informace a reportáž z červencového vykolejení vlaku u Vysokého Mýta je k nalezení na serveru TV Nova.
Provoz-Viamont: Jako každý rok směřují v tomto období do Vysokého Mýta na vlečku Karosy uhelné vlaky. První dodávka proběhla 16.7. s příjezdem dle jízdního řádu (sekce Trať-Jízdní řád). Druhý vlak by měl do Vysokého Mýta dorazit dnes 22.7. Předběžně další termíny bez záruky: 26.7., 30.7. a konec srpna - bude snad s předstihem upřesněno.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
Doplnění - 23.7. 0:57 Provoz-Viamont: Druhý uhelný vlak nedorazil. Oproti původně ohlášenému termínu má již dva dny zpoždění.
Doplnění - 23.7. 19:31 Provoz-Viamont: Zpoždění vlaku je způsobeno nepřízní počasí, kvůli které se v dolech nenakládá. Viamont nedorazí dříve než v sobotu.
Doplnění - 2.8. 16:18 Provoz-Viamont: Druhý Viamont přijel do Vysokého Mýta 31.7., další by měl podle předběžných informací přijet dnes 2.8. - Viamont do Chocně podle JŘ nedorazil.
  6. červenec 2008
Historie-Staré pohlednice: Snímek z Pelin u Chocně zachytil pod skalami hlavní trať s prostředím, jaké zde již nenajdeme - u trati stojící strážní domek s boudou zřízenou ze starého železničního vagónu, ramenné návěstidlo, telegrafní vedení a jistě něco dalšího.
Provoz-Nehody: V úterý navečer 1.7.2008 vykolejila několik metrů před kolejištěm vysokomýtského nádraží směrem od Chocně motorová jednotka Regionova 814 050-1. K nehodě přijel nehodový vlak v čele s lok. 742 196-9 a třemi vagóny. Po desáté hodině večerní již Regionova odjela do žst. Vysoké Mýto. Fotografie najdete v nově založené sekci Nehody.
Provoz-červen: Na odklizení spadlého stromu po bouři poblíž mostu u cerekvického nádraží čekal ve středu 25.6.2008 vlak, který tak nemohl pokračovat dále ve své cestě.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  27. červen 2008
Historie-Staré pohlednice: Téměř všechny tři snímky na kolážové pohlednici zobrazují železnici ve Vysokém Mýtě. Na prvním obrázku je zachyceno dnešní Masarykovo náměstí, kde mezi kasárenskými budovami a protější budovou s růžovější fasádou (přestavěnou na sídlo Policie ČR) vede trať od vysokomýtské zastávky. V druhém okénku je zachycena ze střechy pivovaru vlaková souprava mířící k nádraží. Zde se jedná o jiný vlak než je zachycený na stejném místě na již uvedené pohlednici. Poslední a asi nejpůsobivější snímek zachytil vlak vyjíždějící z vysokomýtského nádraží.
Provoz-červen: V Chocni 23.6. 742 148-0 v modrém Cargo nátěru. Po motorové jednotce Regionova 814 048-5 se na trati objevila 814 041-0.
Ubohá malůvka poničila malbu betonových vzpěr loni opraveného kamenného mostu u Vysokého Mýta v 7,1 km.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  19. červen 2008
Trať-Jízdní řád: V sekci byly aktualizovány jízdní řády nákladních vlaků. Odjezd pravidelného manipulačního vlaku do Litomyšle, a tedy i obsluha stanic, byla posunuta o několik desítek minut. Větší změny, zhruba o 2 hodiny dříve, doznal odjezd tohoto vlaku na zpáteční cestě z Vysokého Mýta do Chocně. V pozdějších měsících tak snad nachytá manipulák na fotografiích více slunečních paprsků.
Historie-Staré pohlednice: K okolí většiny nádraží patřily i přilehlé hostince. Před tím dnešním z Hrušové se sice fotografovali nejspíše jen jeho majitelé, ale na kus záběru se vešel i dominantní cukrovar. Budovu hostince s jeho blízkým okolím zde dnes najdeme v téměř nezměněné podobě.
Provoz-červen: Na trati jezdí dvoudílná motorová jednotka Regionova 814 048-5 s řídícím vozem 914 048-4. Stručné info o jednotce Regionova a fotografie interiéru na stránkách výrobce.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  12. červen 2008
Trať-Jízdní řád: 15.6.2008 vstoupí v platnost 2. změna jízdního řádu, která jak již bylo uvedeno přinese nemálo změn. Především nasazení motorové jednotky Regionova a rozdělení některých relací do Litomyšle na dvě s přestupem ve Vysokém Mýtě. Detailnější přehled změn a info o nové jednotce na stránkách ČD. Aktualizovaný jízdní řád viz sekce.
Historie-Staré pohlednice-okolí Chocně: Z okolí zámrského nádraží pochází i přejezd, který byl nahrazen po výstavbě obchvatu nadjezdem nad kolejemi. Na pohlednici je uveden název nedaleké obce Janoviček, ve kterých se zámrské nádraží skutečně nachází. Na pohlednici jsou vidět závory a telegrafní vedení. Přejezd je zachycen i na předchozí okénkové pohlednici v této sekci.
Provoz-červen: Choceň plně ovládly lokomotivy řady 742. Na Mn vlaku do Litomyšle: 7.6. 742 096-1, 9.6. 742 143-1, v Chocni 9.6. 742 110-0. Fotografie v Provozu a na stránce vlečky cukrovaru Vysoké Mýto.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  3. červen 2008
Historie-Staré pohlednice-okolí Chocně: Několik zaměstnanců dráhy a místních pózuje mezi zámrským nádražím a hostincem U Arciknížete Štěpána. Jelikož je pohlednice o třicet let starší než předchozí ze Zámrsku, zastupuje zde tentokrát hopzug koňský povoz.
Trať-Vlečky-Vysoké Mýto cukrovar: Koncem května skončily svou poslední cestu čtyři vozy elektrizace železnic na vlečce Recyclingu. Foto viz sekce.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  25. květen 2008
Historie-Staré pohlednice: Pěkný záběr trati se vešel na snímek hostince U Zastávky, před kterým se sešlo mnoho vojáků nejspíše z blízkých kasáren, kterými byl tento hostinec přímo obležen. Vojáka také zřejmě zachycuje freska umístěná na levé části budovy. Za tratí mezi vysázenými stromky se tyčí kilometrovník 9.2 km.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  18. květen 2008
Dne 20.5.2008 od 8:20 do 19:00 hod. se koná výluka traťové koleje Vysoké Mýto - Litomyšl. Všechny osobní vlaky budou v době konání výluky nahrazeny náhradní autobusovou dopravou. Stanoviště a zastávky náhradní autobusové dopravy viz minulá aktualizace. Během výluky budou prováděny dokončovací práce na trati a ve stanicích Vysoké Mýto a Cerekvice nad Loučnou.
Trať-Jízdní řád: S plánovanou změnou jízdního řádu ČD 15. června 2008 dorazí na tuto trať motorová jednotka Regionova. Jelikož je určena především pro obsluhu úseku Choceň - Vysoké Mýto město, který je vytíženější, bude většinou tato jednotka končit na vysokomýtské zastávce a do Litomyšle bude pokračovat klasicky motorový vůz řady 810. V Orlickém deníku vyšel o nasazení Regionovy článek. Budoucí jízdní řád viz sekce. Nasazení Regionovy poznáte podle značky umožňující snadnou přepravu cestujících na vozíku.
V 6,8 km u Vysokého Mýta je vedle přejezdu plánován další pro cyklostezku. Více o přejezdu v Orlickém deníku.
Historie-Staré pohlednice: Na snímku z choceňského mostu je pěkně zachyceno třebovské zhlaví i s několika vlakovými soupravami ve stanici. V této části nádraží obklopené statnými stromy je patrné stanoviště výhybkáře a jakási dílenská stanice nalevo. Kolážovou pohlednici s lesní zvěří ještě vhodně podtrhuje text odesílatele na přední straně.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  10. květen 2008
Ve dnech 13. až 15.5.2008 vždy od 8:20 hod. do 19:00 hod. se koná výluka traťové koleje Vysoké Mýto - Litomyšl. Všechny osobní vlaky budou v době konání výluky nahrazeny náhradní autobusovou dopravou. Stanoviště a zastávky náhradní autobusové dopravy:

Vysoké Mýto (nádraží) - před staniční budovou
Vysoké Mýto město (zastávka) - silniční komunikace u zastávky
Džbánov - silniční komunikace u zastávky
Hrušová - na silnici I/35 pod železniční zastávkou
Cerekvice nad Loučnou - před staniční budovou
Cerekvice nad Loučnou zastávka - silniční komunikace u zastávky
Řídký – zastávka ČSAD "Řídký" na silnici I/35
Tržek – zastávka ČSAD "Tržek, rozcestí" na silnici I/35
Litomyšl-Nedošín - zastávka ČSAD "Litomyšl - Nedošín, rozcestí" na silnici I/35
Litomyšl zastávka – zastávka ČSAD "Litomyšl, drogerie" na silnici I/35
Litomyšl - před staniční budovou


Během výluky bude opravován kolejový svršek a odstraňován okolní porost.
Historie-Staré pohlednice: Na fotografii z ledna roku 1924 je zachyceno odstraňování sněhových závějí z trati nedaleko Vysokého Mýta. Kromě početné lidské síly proráží masu sněhu pluh, který je tlačen dvěma spřaženými lokomotivami. Působivě vypadá vršící se sníh nad tímto už tak velkým pluhem.
Provoz-Práce na trati: V žst. Cerekvice byl odstraňován z boku kolejí nával štěrku a zeminy, který zde jinak tvoří přírodní nástupiště mezi 1. a 2. staniční kolejí. Cestujícím slouží nástupiště z betonových panelů mezi 1. a 3. kolejí. Fotografie viz sekce.
Trať-Vlečky-Vysoké Mýto cukrovar: Ve firmě Recycling je teď likvidováno několik nákladních vozů. Na fotografiích je vidět plošinový Kbkks a ostatní již dosti rozřezané. Na konci vlečky čeká prac. vůz pro práci na trolejovém vedení. Fotografie na konci stránky.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  2. květen 2008
Historie-Staré pohlednice: Pouze úhlem záběru a lidmi v okolí se liší pohlednice Grand Hotelu s přidruženou vysokomýtskou zastávkou, což dokazuje jak častým tématem pohlednic tato budova byla. Na již méně železniční pohlednici z Hrušové zaujme horní okénko s cihelnou a cukrovarem. Bohužel z tohoto pohledu je trať zastíněna budovami na levé straně.
Provoz-květen: Na trati 810 058-8 (Michalka).
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  25. duben 2008
Historie-Staré pohlednice: Pěkný záběr na město s dominantním tématem trati, byl pořízen nedaleko tehdejší vysokomýtské zastávky. Z tohoto pohledu jsou za tratí vidět pouze vystavěná kasárna 30. pluku.
Historie-Trať v publikacích: Zatím nejstarší snímek pořízený ze střechy pivovaru, který zde byl uveden, dokumentuje nemalý úsek trati, která město dříve objížděla. Pro srovnání - z podobného místa byla pořízena jíž dříve uvedená pohlednice.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  15. duben 2008
Historie-Staré pohlednice: Na dvou-záběrové pohlednici Hrušové je pěkně zachyceno tehdejší okolí nádraží Cerekvice-Česká Hrušová s dominantním vlevo stojícím cukrovarem. V pozadí za budovou stanice je patrný komín druhé cerekvické cihelny. V kolejišti stojí zřejmě dva naložené vagóny.
Provoz-duben: Na Mn vlaku 12.4.2008 730 017-1, v Chocni 14.4.2008 730 014-8.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  7. duben 2008
Historie-Staré pohlednice: Zajímavě působící záběr z Chocně pořízený zřejmě v Pelinách s dovymalovanou lokomotivou, dokládá jak byly dříve různorodé a pestré techniky pohlednic.
Historie-Trať v publikacích: Na reprodukčním snímku z historického kalendáře Vysokého Mýta je zachycena vlaková souprava v úseku mezi nynější a starou železniční zastávkou. Tehdy ještě neobestavěná trať nabízí netradiční pohled na město. Vlevo v pozadí je již patrná výstavba vilek podél trati a velká budova na okraji, dnes přestavěná, je sídlem Policie ČR. Sousedící Grand Hotel, jak je vidět, zde ještě nestál.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  30. březen 2008
Trať-Vlečky-Vysoké Mýto pivovar: Na stránku byly přidány fotografie z likvidace vlečky v roce 2000, lahve z měšťanského pivovaru a historické snímky.
Historie-Staré pohlednice-okolí Chocně: Před vybudováním železniční trati do Litomyšle využívalo město Vysoké Mýto hlavně nedalekou stanici Zámrsk olomoucko-pražské dráhy. Proto i jistou dobu (od r. 1862) bylo v názvu této stanice uvedeno Vysoké Mýto. Na prvním z šesti okének pohlednice je před budovou zachycen i místní autobus, který je pisatelem dobově popsán jako "hopzug". Přejezd v okénku vpravo dole byl v polovině 20. stol. nahrazen nadjezdem, pro dlouhé čekací doby aut před závorami. V okénku s nádražím vlevo dole je patrný i roh hostince u nádraží. Budova naproti nádraží zřejmě ustoupila pozdějšímu rozšiřování počtu kolejí.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  21. březen 2008
Trať-Vlečky-Vysoké Mýto pivovar: Na aktualizované stránce najdete krátké ohlédnutí za historií této zrušené vlečky doplněné fotografiemi ze současnosti a materiály týkajícími se pivovaru.
Historie-Staré pohlednice: Snímek z Chocně ze čtyřicátých let v pozadí zdokumentoval broumovskou trať s vybudovaným hlubokým terénním zářezem a již méně patrnými telegrafními sloupy. Dnes již trať zakrývají stromy, které však uchránily některé z těchto sloupů dodnes.
Na novém TV subportálu ČD (tv.cd.cz) je v klipu propagujícím Pardubický kraj navštívena i stanice Choceň.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  13. březen 2008
Historie-Železniční mapy: Na mapě z 30. let je zakreslena železniční i automobilová síť státních drah. V hlavičce mapy je reklama společnosti Orenstein a Koppel zabývající se průmyslovou železnicí. Na zadní straně této mapy je pak grafické znázornění rychlíků ČSD podle jízdního řádu z roku 1932.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  3. březen 2008
4. března 2008 od 8:00 do 13:30 se koná výluka trati v úseku Choceň - Vysoké Mýto. Po dobu výluky bude zajištěna náhradní autobusová doprava v úseku Choceň - Vysoké Mýto a opačně, pro vlak 15035 v úseku Vysoké Mýto město – Choceň.

Zastávky NAD odchylně od ČD:
Dvořisko - u podniku Kögel (Orličan)
Slatina u Vysokého Mýta - na křižovatce u bývalé prodejny

Od 3. března 2008 platí 1. změna jízdního řádu ČD, tratě Choceň - Litomyšl se změny netýkají. Změnu JŘ pro ostatní tratě i aktualizované JŘ najdete na stránkách ČD.
  2. březen 2008
Historie-Staré pohlednice: Vlak na zastávce Vysoké Mýto město bylo možné vidět už na pohlednici propagující Grand Hotel Bedřicha Kobylky. Na této samostatné je zajímavý název hotelu ještě zvaného jako Hotel u zastávky. U krásné soupravy vlaku se sešlo několik cestujících, zaměstnanec drah i pár kolemjdoucích.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  24. únor 2008
Historie-Staré pohlednice: V pořadí již druhý snímek zachytil příjezd vojáků vysokomýtského pluku z italské fronty v roce 1918. Celkem byly vypraveny tři takovéto transporty a několik detailů naznačuje, že by se mohlo jednat právě o další z vlaků. Kdo ví, zda-li se někdy sešlo na nádraží ještě více lidí než ukazuje snímek.
Provoz-únor: Na lokomotivách ř. 730 obsluhujících nákladní dopravu lze již spatřit loga ČD Cargo. K rozdělení ČD na osobní a nákladní dopravu (ČD Cargo) došlo 1.12.2007.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  15. únor 2008
Trať-Vlečky-pila Schejbal: Na grafice z roku 1930 je zachycen celý tehdejší komplex pily Schejbal u choceňského nádraží. Zajímavá je zvláště vlečka s naloženými vagóny a úzkorozchodná drážka s vyhybkami a točnami s manuálním provozem vozíků. Své místo zde mají automobily i koňská síla. Na dynamičnosti scény parní pily jistě přidá nádražím projíždějící vlak.
Provoz-únor: Na trati nově 810 471-3.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  7. únor 2008
Historie-Staré pohlednice: Další záběr posledně uveřejněného vlaku byl pořízen z rampy u skladiště vysokomýtského nádraží a zachytil štít budovy firmy Jan Mergl a syn zabývající se ropnými produkty a provozující v městě benzínové stanice. Budova je dodnes zachována a je k ní napojena vlečka.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  31. leden 2008
Historie-Staré pohlednice: Vysoké Mýto bylo s vojenstvím dříve velmi spjato. Sídlilo zde několik vojenských pluků, což ještě dokládají bývalé budovy kasáren využívané a přestavěné pro různé účely. Na vysokomýtském nádraží byl pořízen zajímavý snímek s nákladem vojenských děl. Fotografie zachytila v prvorepublikové uniformě i zaměstnance drah s posunovacím praporkem. V pozadí je patrná kouřící dyšna a napravo již klasický komín cihelny.
Práce na trati: V některých úsecích (5.5,10.7,... km) byl v okolí trati prořezáván náletový porost.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  23. leden 2008
Historie-Železniční mapy: České země byly do roku 1918 součástí Rakousko - Uherské monarchie. V sekci najdete nově mapu železnic celého tehdejšího R-U. V levém dolním rohu jsou bohatě zpracovány vysvětlivky. Na mapě jsou zakresleny přerušovanou čarou další projektované tratě.
Historie-Staré pohlednice: Na nádraží ve Vysoké Mýtě byl pořízen snímek vojáků vysokomýtského pěšího pluku před jejich odjezdem na Slovensko v roce 1919.
Provoz-leden: Na trati nově 810 092-7.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  15. leden 2008
Historie-Staré pohlednice: V roce 1930 se s četou vlakovou pošty č. 116 po trati svezla reklamní dopisnice parní pily a elektrárny v Litomyšli. Razítko zanechalo tentokrát velmi zdařilý otisk.
Provoz-leden: Jako náhrada za jeden neprovozní vůz 810 je na trati po delší době k vidění 810 060-4 Pavlínka. 8.1.2008 na osobních vlacích vypomohla v čele osobního vlaku i lok. 742 315-5.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  8. leden 2008
Historie-Železniční mapy: Dnešní mapa sítě ČSD pochází ze čtyřicátých let a vyplňuje tak časovou mezeru souboru map. Zajímavostí je, že v rohu není zobrazena v detailu železniční síť Prahy či i jiného většího města jak tomu bývá zvykem, ale je zde rozkreslena železniční síť Ostravska.
Historie-Staré pohlednice: Hlavní trať a její okolí za třebovským portálem choceňského tunelu netřeba představovat. Strážní domek a planina u tratě, obraz jaký dnes už v tomto místě nenajdeme.
  1. leden 2008
Historie-Staré pohlednice: Pěkný pohled na choceňskou nádražní budovu od hlavní příjezdové cesty zdokumentoval kromě koňského povozu i dva zaměstnance dráhy, vidno podle uniformy. Na podobné, ale o 30 let starší pohlednici už se před budovou setkáme spíše s automobily. Jako zajímavost si lze na budově všimnout, že německý název stanice je zvýrazněn černou barvou a český je pouze reliéfový.
Trať-Vlečky-Vysoké Mýto ZZN: Na vlečce firmy Recycling často končí svou cestu i železniční vagóny určené k likvidaci. V prosinci byly ke zrušení přivezeny bývalé motorové vozy, které dříve sloužily pro prohlídky a opravy trakčního vedení. Více informací a fotografie najdete v aktualitách dole na stránce o vlečce.
Provoz-Práce na trati: Na stránce najdete několik fotografií kompletně natřeného mostu u Vysokého Mýta. Poblíž mostu se nenachází již žádná technika a v tomto úseku byla zrušena pomalá traťová jízda. Nyní je ještě opravována jedna obruba mostního pilíře.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
Prosincové proměnné počasí změnilo některá okolí trati za nevšední. Například mezi Vysokém Mýtem a Džbánovem v 11,0 km vznikla díky zatopenému poli neobvyklá scenérie.
Ohlédnutí - V roce 2007 se podařilo udržet stejný počet aktualizací, které odpovídají téměř týdenní periodě. Oproti roku 2006 Vám stránky přinesly o 40% více fotografií z běžného provozu. Po celý rok přinášel seriál Starých pohlednic zajímavé obrázky mapující dávnou historii. Nově vzniklými seriály byly Staré mapy oblasti, Železniční mapy a Trať v publikacích. Podařilo se též zdokumentovat většinu výluk a přinést informace o vlacích Viamont nebo probíhajících pracích na trati. Završením byl projekt roku 2007 - Projížďka. Děkuji za přízeň.
Starší aktuality: 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013-2021






Choceň - Litomyšl