železniční trať Choceň - Vysoké Mýto - Litomyšl

  • Staré mapy oblasti
  • Železniční mapy
  • Staré pohlednice
  • Trať v publikacích

  • Trať Choceň - Vysoké Mýto - Litomyšl v publikacích

    Choceň Vysoké Mýto Litomyšl Ostatní

    Choceň v publikacích

    Choceň nádraží 1845 - 1874 Historie choceňské stanice začíná již v roce 1845, kdy byla zahájena doprava na bývalé Severní státní dráze z Olomouce do Prahy. Původní staniční budovu v počátcích provozu nám představuje kopie obrázku ze staniční kroniky.

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech, Luboš Čermák, 1997, ISBN 80-86056-15-5
    Choceň nádraží 1875 Staniční budova v Chocni z roku 1875, projektovaná architektem Jindřichem Maasem. V pravé části snímku je část původní budovy. (OMCh)

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech, Luboš Čermák, 1997, ISBN 80-86056-15-5
    Choceň nádraží Stanice Choceň na přelomu století.

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech, Luboš Čermák, 1997, ISBN 80-86056-15-5
    Choceňský tunel Choceňský tunel na pohlednici z období po zestátnění StEGu.

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech, Luboš Čermák, 1997, ISBN 80-86056-15-5
    Pohled na Choceňské nádraží od tunelu Pohled na nádraží od tunelu, v období Rakouských státních drah.

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech, Luboš Čermák, 1997, ISBN 80-86056-15-5
    Pohled na Choceňské nádraží od tunelu Obrázek, pořízený z téměř stejného místa, avšak o několik let později, prozrazuje provedené úpravy kolejiště třebovského zhlaví.

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech, Luboš Čermák, 1997, ISBN 80-86056-15-5
    Choceň nádraží 1905 - parní lokomotivy StEG Setkání vlaků v Chocni roku 1905. Vlevo lokomotiva StEG řady 35, vpravo 23.

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech, Luboš Čermák, 1997, ISBN 80-86056-15-5
    Choceň nádraží 1910 - pražské zhlaví Pražské zhlaví po přestavbě v r. 1910. (OMCh)

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech, Luboš Čermák, 1997, ISBN 80-86056-15-5
    Choceň nádraží - parní lokomotiva 275.0 Časy, kdy v Chocni zastavovaly rychlíky, tažené lokomotivami ř. 275.0, jsou nenávratně pryč.

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech, Luboš Čermák, 1997, ISBN 80-86056-15-5
    Choceň nádraží 1934 - parní lokomotiva 310.0 a motorový vůz M130.2 Osobní vlak do Litomyšle s lokomotivou ř. 310.0 v Chocni roku 1934. Vzadu motorový vůz ř. M130.2 se soupravou v okrově růžovém nátěru.

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech, Luboš Čermák, 1997, ISBN 80-86056-15-5
    výtopna Choceň 1889 - lokálková lokomotiva ř. IVc''471, meziměstská lokomotiva ř. V a engerthka ř. IVe Výtopna v Chocni v roce 1889. Vlevo na točně lokálková lokomotiva ř. IVc"471, před vraty meziměstská ř. V a vpravo meziměstská engerthka ř. IVe. (OMCh)

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech, Luboš Čermák, 1997, ISBN 80-86056-15-5
    výtopna Choceň - parní lokomotiva ř. 32 (ex IVm) Výtopna koncem minulého století. Vpředu stroj ř. 32 (ex IVm). (OMCh)

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech, Luboš Čermák, 1997, ISBN 80-86056-15-5
    Choceň výtopna - parní lokomotiva 434.2175 Meziměstská 434.2175 při odpočinku v choceňské výtopně v 60. letech. (foto Šlitr)

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech, Luboš Čermák, 1997, ISBN 80-86056-15-5
    Alois Jirásek dne 4.11.1929 v Chocni Na pozvání 30. pěšího pluku ve Vysokém Mýtě, který byl pojmenován plukem Jiráskovým, přicestoval mistr Alois Jirásek dne 4.11.1929 do Chocně, kde jej zachytil objektiv fotoaparátu v okamžiku, kdy přestupoval do osobního auta, aby pokračoval v cestě do Vysokého Mýta k vykonání slavnostní vojenské přehlídky. (pk)

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech, Luboš Čermák, 1997, ISBN 80-86056-15-5
    Choceň výtopna po výbuchu munice dne 8.5.1945 - parní lokomotiva 354.7117 Dne 8.5.1945 byla ustupující německou armádou odstřelena v choceňské stanici souprava vozů, naložených municí. Tlakovou vlnou byly nejvíce poškozeny objekty výtopny. Na fotografii je lokomotiva 354.7117.

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech, Luboš Čermák, 1997, ISBN 80-86056-15-5
    Choceň výtopna po výbuch munice dne 8.5.1945 - parní lokomotiva 354.0135 Detailní záběr na 354.0135.

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech, Luboš Čermák, 1997, ISBN 80-86056-15-5
    Choceň výtopna po výbuchu munice dne 8.5.1945 - parní lokomotivy 324.317, 354.0135 a 310.0115 Pohled na část poškozené remízy, z jejichž vrat "vykukují" zleva 324.317, 354.0135 a 310.0115.

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech, Luboš Čermák, 1997, ISBN 80-86056-15-5
    Zaměstnanci stanice Choceň v roce 1888 Skupina zaměstnanců stanice Choceň v r. 1888. (OMCh)

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech, Luboš Čermák, 1997, ISBN 80-86056-15-5
    Zaměstnanci stanice Choceň v roce 1897 Snímek skupiny zaměstnanců stanice Choceň, pořízený 10.6.1897 při příležitosti odchodu přednosty stanice Ignáze Weinera do výslužby. (OMCh)
    Pozn. odstavce se jmény v pořadí: 3. řada zleva, 2. řada zleva a 1. řada zleva


    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech, Luboš Čermák, 1997, ISBN 80-86056-15-5
    Personál výtopny Choceň v roce 1914 Část personálu výtopny Choceň, přítomná aktu dekorování topiče Antonína Zastoupila medailí za 40 let služby, dne 15.2.1914. (OMCh)
    Pozn. odstavce se jmény v pořadí: 3. řada zleva, 2. řada zleva a 1. řada zleva


    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech, Luboš Čermák, 1997, ISBN 80-86056-15-5
    Skupinka u lokomotivy ČSD 175.10 v Chocni Skupinka u lokomotivy ČSD 175.10 v Chocni.

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech, Luboš Čermák, 1997, ISBN 80-86056-15-5
    Parní lokomotiva IVe 426 na točně v choceňské výtopně IVe 426 na točně v choceňské výtopně. (StEG 1174/72 - 237 KOLIN -> 426 -> 2241, + do r. 1908) (OMCh)

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech, Luboš Čermák, 1997, ISBN 80-86056-15-5
    parní lokomotiva 324.002 na točně v Chocni 324.002 na točně v Chocni v polovině 30. let. (Flor 717/89 - ÖNWB XIa 245 -> 55.05 -> 324.002, + 1940 -> K 40)

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech, Luboš Čermák, 1997, ISBN 80-86056-15-5
    parní lokomotiva 320.106 v choceňské výtopně Strojmistr Jindřich Novotný u lokomotivy 320.106 v choceňské výtopně. (1943) (KrLi 1794/86 - BNB*) VI 96 -> 362.06 -> 320.106 -> BMB -> ČSD, + 1952) * BNB - Böhmische Nordbahn, Česká severní dráha (Kolomý)

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech, Luboš Čermák, 1997, ISBN 80-86056-15-5
    parní lokomotivy 354.711 a 354.417 ve výtopně v Chocni Zdemolovaná rotunda choceňské výtopny po výbuchu muničního vlaku. Ve vratech zleva: 354.711 a 354.417
    (Flor 1920/09 - 429.15 -> 354.711 -> BMB -> ČSD)
    (StEG 3102/03 -> ÖNWB XIVb 622 -> 11.22 -> 354.417 -> 38 4312 -> BMB*) -> ČSD, + 1948)
    * odkoupena od DRB


    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech, Luboš Čermák, 1997, ISBN 80-86056-15-5
    parní lokomotiva 310.0128 na točně v Chocni 310.0128 na točně v Chocni. (9.5.1945) (BMMF 156/05 - 97.242 -> 310.0128 -> BMB -> ČSD, + prodána papírnám ve Štětí)

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech, Luboš Čermák, 1997, ISBN 80-86056-15-5
    parní lokomotiva 414.019 v Chocni u posunu 414.019 v Chocni u posunu. Na snímku vpravo je dobře patrný zvonkový návěstní přístroj, tzv. "číňan". (1952)
    (Flor 672/88 - 7391 -> 73.91 -> 414.019 -> BMB, + ČSD)


    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech, Luboš Čermák, 1997, ISBN 80-86056-15-5
    parní lokomotiva 414.408 na 3. záloze v Chocni 414.408 na 3. záloze v Chocni. (1959)
    (StEG 2532/96 - Vg 1264 -> č. 4408 -> 175.08 -> 414.408 -> BMB -> ČSD, + 1960 ?)


    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech, Luboš Čermák, 1997, ISBN 80-86056-15-5
    parní lokomotiva 534.069 na záloze v Chocni 534.069 na záloze v Chocni (poočátek 60. let).
    (BrDa 301/26*) -> BMB -> ČSD)
    * Po sloučení továren ČMK a BrDa, byla úředně evidována pod výrobním číslem 1407.


    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech, Luboš Čermák, 1997, ISBN 80-86056-15-5
    motorový vůz M 263.0025 deponovaný v Chocni M 263.0025 deponovaný v Chocni. (30.12.1991) (Görlitz /64 - M 263.025 -> 894 025-6, + 30.9.1992)

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech, Luboš Čermák, 1997, ISBN 80-86056-15-5
    Členové I. stavebního odboru v Chocni, na dvoře Spieglova hostince Členové I. stavebního odboru v Chocni, na dvoře Spieglova hostince. (1874)
    stojící zleva: Josef Vamberský - inženýr, František Zahradník - figuant, Viktor Bartl - inženýr, František Hunšovský - geometr
    sedící zleva: Jakub Bendík - inženýr, Gustav Toman - ing. zástupce přednosty stavebního odboru, Eduard Bazika - ing. inspektor a přednosta stavbeního odboru, Adolf Novotný - úředník (OMCh)


    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech, Luboš Čermák, 1997, ISBN 80-86056-15-5
    Stavba nové nádražní budovy v Chocni Stavba nové nádražní budovy v Chocni. (24.8.1874) (OMCh)

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech, Luboš Čermák, 1997, ISBN 80-86056-15-5
    choceňské nástupiště před první světovou válkou Čekání na vlak na choceňském nástupišti před první světovou válkou.

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech 2. díl, Luboš Čermák, 1999, ISBN 80-86056-45-7
    Choceň nádraží před první světovou válkou Choceňská stanice na dobové pohlednici ve stejném období.

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech 2. díl, Luboš Čermák, 1999, ISBN 80-86056-45-7
    parní lokomotiva 375.002 v Chocni v roce 1933 Za soupravou osobních vozů právě v Chocni zastavil rychlík v čele s 375.002. (1933)

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech 2. díl, Luboš Čermák, 1999, ISBN 80-86056-45-7
    choceňský tunel ve 30. letech Kdo by si v době pořizování tohoto snímku (30. léta) pomyslel, že choceňský tunel bude v letech 1947 - 1950 zbourán a že na jeho místě zbyde jen zářez ve skále.

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech 2. díl, Luboš Čermák, 1999, ISBN 80-86056-45-7
    Zářez po zbouraném choceňském tunelu Zářez ve skále po zbouraném tunelu z roku 1971.

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech 2. díl, Luboš Čermák, 1999, ISBN 80-86056-45-7
    motorový vůz M 275.0 v roce 1934 ve stanici Choceň Motorový vůz M 275.0 na zkušební jízdě (1934), krátce po zastavení v choceňské stanici.

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech 2. díl, Luboš Čermák, 1999, ISBN 80-86056-45-7
    Slovenská strela v Chocni v roce 1936 Obrázek z Chocně v roce 1936 více zaujme průjezdem "Slovenské strely", než prováděnou opravou výměny.

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech 2. díl, Luboš Čermák, 1999, ISBN 80-86056-45-7
    parní lokomotiva 205.27 v choceňské výtopně Skupinka na točně choceňské výtopny před právě opravenou lokomotivou ČSD 205.27 asi v roce 1922. (Kol)

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech 2. díl, Luboš Čermák, 1999, ISBN 80-86056-45-7
    choceňská výtopna Strojvedoucí Jindřich Horyna (vpravo) z choceňské výtopny.

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech 2. díl, Luboš Čermák, 1999, ISBN 80-86056-45-7
    parní lokomotiva StEG III f 327 Falkenau v Chocni Obrázek z Chocně v 90. letech nám představuje lokomotivu StEG III f 327, které se údajně říkalo "Straka". I když je tento údaj v rozporu s úvahou, uvedenou v I. dílu na str. 32, nemůže ji vyvrátit, neboť v tomto období byly obě lokomotivy 327 Falkenau i 735 Schreckenstein v provozním stavu. (R. J.)

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech 2. díl, Luboš Čermák, 1999, ISBN 80-86056-45-7
    parní lokomotivy 354.170 a 354.711 v choceňské výtopně V choceňské výtopně za války stojí za točnou 354.170 a ve vratech 354.711.

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech 2. díl, Luboš Čermák, 1999, ISBN 80-86056-45-7
    parní lokomotiva 354.096 v choceňské výtopně v polovině 60.let 354.096 v choceňské výtopně v polovině 60.let. (repro z časopisu Železničář)

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech 2. díl, Luboš Čermák, 1999, ISBN 80-86056-45-7
    motorová lokomotiva T 444.1016 v Chocni Počátkem 70. let byla v Chocni u posunu T 444.1016. (Kubín)

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech 2. díl, Luboš Čermák, 1999, ISBN 80-86056-45-7
    motorová lokomotiva 725 275-2 na točně v Chocni 725 275-2 na točně v Chocni dne 30.12.1991.

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech 2. díl, Luboš Čermák, 1999, ISBN 80-86056-45-7
    motorová lokomotiva 731 010-5 v Chocni Na druhé záloze v Chocni sloužila v lednu 1995 třebovská 731 010-5. (J. Bl.)

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech 2. díl, Luboš Čermák, 1999, ISBN 80-86056-45-7
    elektrická lokomotiva 150 024-8 v Chocni V Chocni právě zastavila lok. 150 024-8.

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech 2. díl, Luboš Čermák, 1999, ISBN 80-86056-45-7
    motorové lokomotivy 714 218-5 a 714 217-7 v Chocni Od 12.12.1996 byly do turnusové služby v Chocni nasazeny lokomotivy 714 218-5 (vlevo) a 714 217-7. (J. Bl.)

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech 2. díl, Luboš Čermák, 1999, ISBN 80-86056-45-7
    motorová lokomotiva 730 019-7 v Chocni Na druhé záloze v Chocni sloužila do konce grafikonu 96/97 také 730 019-7, která byla původně pod označením 730 607-9 majetkem TSS v Borohrádku. (J. Bl.)

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech 2. díl, Luboš Čermák, 1999, ISBN 80-86056-45-7
    parní lokomotiva 328.011 v Chocni Parní lokomotivy se těší vzrůstající pozornosti široké veřejnosti. Na nástupišti choceňské stanice čekalo mnoho zvědavců až letohradská 328.011 dobere vodu a vyjede na předem avizovanou jízdu do Litomyšle (13.6.1997) (Košťál)

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech 2. díl, Luboš Čermák, 1999, ISBN 80-86056-45-7
    choceňská stanice v létě roku 1996 Českotřebovské zhlaví choceňské stanice v létě roku 1996. (Košťál)

    zdroj: Stopy-Fakta-Svědectví z historie trati Choceň - Broumov v datech a obrazech 2. díl, Luboš Čermák, 1999, ISBN 80-86056-45-7
    Odjezd vojska na frontu z Choceňského nádraží. Odjezd vojska na frontu z Choceňského nádraží.

    zdroj: Choceň, Radovan Dvořák, 2000
    Nádraží plné lidí vítajících pana prezidenta E. Beneše. Nádraží plné lidí vítajících pana prezidenta E. Beneše 16.5.1945.

    zdroj: Choceň, Radovan Dvořák, 2000
    Za choceňské občany paní Kristýna Nováková vítá pana prezidenta Beneše na jeho krátké zastávce. Za choceňské občany paní Kristýna Nováková vítá pana prezidenta Beneše na jeho krátké zastávce.

    zdroj: Choceň, Radovan Dvořák, 2000
    Vagóny zničené výbuchem. Vagóny zničené výbuchem 8.5.1945.

    zdroj: Choceň, Radovan Dvořák, 2000
    Mlýn Kaplanův. Mlýn Kaplanův.

    zdroj: Choceň, Radovan Dvořák, 2000
    Choceňský tunel. Choceňský tunel.

    zdroj: Choceň, Radovan Dvořák, 2000
    Pohoštění vojáků 30 p. pluku před choceňským nádražím. Pohoštění vojáků 30 p. pluku před choceňským nádražím.

    zdroj: První světová válka na Orlickoústecku, Jiří Cihlář, 2004
    Pohled na Choceň s nádražím vlevo z r. 1854. Pohled na Choceň s nádražím vlevo z r. 1854 (kresba Roberta Sloupenského).

    zdroj: U kolébky železných drah - Život a dílo Jana Pernera, Ing. Josef Hons, Praha, 1957
    Západní portál choceňského tunelu v roce 1854. Západní portál choceňského tunelu v roce 1854.

    zdroj: U kolébky železných drah - Život a dílo Jana Pernera, Ing. Josef Hons, Praha, 1957
    Východní portál téhož tunelu. Východní portál téhož tunelu.

    zdroj: U kolébky železných drah - Život a dílo Jana Pernera, Ing. Josef Hons, Praha, 1957
    Vojíni strážní služby u choceňského tunelu Vojíni strážní služby u choceňského tunelu

    zdroj: 150 let železnice v České Třebové, Pavel Halamka, Ladislav Landa, Ivan Dobiáš, 1995
    Východní portál choceňského tunelu po druhé světové válce Východní portál choceňského tunelu po druhé světové válce

    zdroj: 150 let železnice v České Třebové, Pavel Halamka, Ladislav Landa, Ivan Dobiáš, 1995
    Lokomotiva 205.27 (ČSD 254.324) v Chocni Lokomotiva 205.27 (ČSD 254.324) v Chocni

    zdroj: 150 let železnice v České Třebové, Pavel Halamka, Ladislav Landa, Ivan Dobiáš, 1995
    Točna s lokomotivou 364.023 v Chocni Točna s lokomotivou 364.023 v Chocni

    zdroj: 150 let železnice v České Třebové, Pavel Halamka, Ladislav Landa, Ivan Dobiáš, 1995
    Třebovské 344.1 s osobním vlakem do Prahy Třebovské 344.1 s osobním vlakem do Prahy

    zdroj: 150 let železnice v České Třebové, Pavel Halamka, Ladislav Landa, Ivan Dobiáš, 1995
    375.035 na mostě před východním portálem choceňského tunelu 375.035 na mostě před východním portálem choceňského tunelu

    zdroj: 150 let železnice v České Třebové, Pavel Halamka, Ladislav Landa, Ivan Dobiáš, 1995
    414.408 v Chocni při zbrojení 414.408 v Chocni při zbrojení

    zdroj: 150 let železnice v České Třebové, Pavel Halamka, Ladislav Landa, Ivan Dobiáš, 1995
    434.1 jako vytápěcí kotel v Chocni v dubnu 1974 434.1 jako vytápěcí kotel v Chocni v dubnu 1974

    zdroj: 150 let železnice v České Třebové, Pavel Halamka, Ladislav Landa, Ivan Dobiáš, 1995






    Choceň - Litomyšl