železniční trať Choceň - Vysoké Mýto - Litomyšl

Články týkající se trati Choceň - Vysoké Mýto - Litomyšl


Oblast se vyrovnává s přívaly sněhu

Regionální noviny TRS leden 2010

OBLAST/ Na počátku druhého lednového týdne se naplno ohlásila paní zima. Od pátku 8. ledna začalo sněžit na území celé České republiky. Přívaly sněhu, které postupně přerostly ve sněhovou kalamitu, se nevyhnuly ani Pardubickému kraji, ve kterém došlo dokonce kvůli hrozbě pádu stromů k uzavření několika silnic. Silničáři, železničáři, hasiči i pracovníci v technických službách mají za sebou řadu perných dní.

"Byli jsme připraveni,"
říkají železničáři

"Díky včasnému avízu meteorologů řešily složitou situaci všechny složky zajišťující provoz na železnici již v předstihu nasazením pracovníku pro uklízení sněhu z výhybek, nástupišť i přístupových cest," říká Michal Štěpán, ředitel Krajského centra osobní dopravy Českých drah v Pardubicích. Několik dělníků ze Správy železniční dopravní cesty i další zaměstnanci Českých drah, kteří byli ve službě, zajišťovali sjízdnost také na místní trati Choceň - Litomyšl. Od pátku 8. ledna probíhal posyp jednotlivých nástupišť a přístupových cest." V pátek docházelo ke zpoždění spíše u dálkových spojů, na trati Choceň Litomyšl k němu docházelo minimálně," popisuje situaci první kalamitní den Michal Štěpán. Víkendový příval sněhu na začátku následujícího týdne způsobil v dopravě značné problémy. Přestupní vazby se pro cestující v Chocni sice ve většině případů podařilo dodržet, nicméně některým až hodinovým zpožděním nebylo možné zabránit. Vzhledem k silnému zasněžení odstavných kolejí v Chocni, Vysokém Mýtě i Litomyšli jezdily všechny vlaky na trati 018 řazené bez přípojného vozu. "Důležité je, že ke zpoždění regionálních vlaků již prakticky nedochází," uvedl ve středu 13. ledna Michal Štěpán. Podle možností začaly České dráhy s odstraňováním sněhových bariér v místech, kde bránil pohodlnému přístupu cestujících na nástupiště a k čekárnám.







Choceň - Litomyšl