železniční trať Choceň - Vysoké Mýto - Litomyšl
místní dráha Choceň - Vysoké Mýto - Litomyšl

   Aktuality       Trať       Historie       Akce       Provoz       Entity   

Články týkající se trati Choceň - Vysoké Mýto - Litomyšl


Regionova mezi Chocní a Litomyšlí II

Na trať vyrazí nové motoráky

MF Dnes 2. leden 2007

Pardubice - Cestující v Pardubickém kraji se na začátku příštího roku dočkají na železnici většího pohodlí. Na Pardubicko totiž během několika týdnů dorazí první dvě modernizované motorové jednotky, které nesou jméno Regionova. V sousedním Královéhradeckém kraji jezdí už od léta a celkem jich zatím mají České dráhy ve svém vozovém parku sedmnáct.

"V prvním čtvrtletí roku 2007 plánujeme přesun dvou souprav vlaku Regionova do Pardubického kraje. Během příštího roku jich České dráhy zakoupí dalších čtyřicet a z nich také několik začne jezdit na Pardubicku. V kraji chceme mít časem šest až osm vlaků," řekl tiskový mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj.

Radní Pardubického kraje už vědí, na které tratě nové vlaky vyjedou. "Regionovy by měly začít jezdit v kraji na přelomu ledna a února. Jednu nasadíme na trať Pardubice - Chrudim - Hlinsko a druhou mezi Choceň a Vysoké Mýto, " řekl krajský radní, zodpovědný za dopravu, Ivo Toman.

Regionovy jsou vylepšené klasické motoráky

Moderní příměstské jednotky vytváří šumperská firma Pars nova unikátní rekonstrukcí starých motoráků řady 810 a přípojných vozů řady 010. "Cena jedné jednotky je asi dvacet milionů korun. To je výrazně méně, než stojí podobné stroje zahraniční výroby," řekl Ondrůj.

Nové motoráky by měly výrazně zlepšit komfort cestování na železnici v Pardubickém kraji. Vlak, který se skládá z motorového a řídicího vozu, je totiž vybaven pohodlnými sedačkami, bezbariérovým vstupem, záchodem, který může použít i vozíčkář, a maminky ve vlaku najdou také desku na přebalování nemluvňat. Souprava je navíc, na rozdíl od starých vozů, průchozí. Vzdor těmto úpravám je kapacita Regionovy ve srovnání s výchozími vozy zachována.

Víc pohodlí si v Regionově užijí také strojvůdci. Jejich kabina je o poznání prostornější než dříve, funguje v ní klimatizace a je také lépe zabezpečená proti nárazu. "Z původních motoráků řady 810 po přestavbě moc nezůstane. Zhruba z osmdesáti procent je Regionova úplně nový vlak. Snad jen podvozek zůstává bez větších zásahů," potvrdil Ondrůj. Regionovy však vedle své dopravní funkce budou plnit i úlohu propagační. Na vagonech totiž bude znak Pardubického kraje a uvnitř budou k dostání propagační materiály o památkách a zajímavých místech kraje. "Regionovy budou mít za úkol pomoci přitáhnout více turistů do jednotlivých krajů. Proto se všemi kraji spolupracujeme na výtvarném provedení vozů i na šíření propagačních materiálů ve vlacích," řekl Aleš Ondrůj.

"Vedle loga Českých drah se určitě objeví znak Pardubického kraje. Uvnitř se cestující z letáků dozvědí, že jsou vlastně v Pardubickém kraji a co zde stojí za návštěvu. Myslím, že taková forma reklamy by mohla dobře fungovat," těší se Toman.

"Ve vlaku se cestující dozvědí, co v kraji stojí za návštěvu."

Ivo Toman, radní kraje

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - pardubický kraj

Autor: Milan Zlinský





Místní dráha Choceň - Vysoké Mýto - Litomyšl | ISSN 1803-6627 | Copyright © 2005 - 2015, www.chocen-litomysl.cz | kontakt